Måndag
Idag vaknade jag efter en natts relativt god sömn. Inga mardrömmar som slet mig sönder och samman. Det är så mycket skönare att vakna utvilad, istället för söndertrasad.Åt min frukost vid datorn som vanligt. Julia var hos mig lördag till söndag (vi var på bio, såg Varannan vecka-rekommenderas!) och det var så jag hittade adresserna till mina båda småsystrars bloggar. Det var smärtsam läsning för en flicka som Josefin. Jag har gjort dem båda så oroliga. Och inte bara dem, Linnéa och Mamma också. Jag är så ledsen för det! Jag hoppas att jag aldrig gör om det, jag ska verkligen göra mitt bästa. Jag mår bättre nu. Jag vet att jag måste leva. Men ni ska veta att jag aldrig ville er något illa! Jag trodde ni kände som jag, att den gamla Josefin var borta och att ni skulle förstå. Jag vet att det var naivt, men jag vet att jag verkligen kände så.
Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var, jag tränger bort sånt som är för jobbigt. Ingen höjdare, för förr eller senare kommer det tillbaka. Önskar innerligt att jag vore starkare.
Hoppas ni kan förlåta mig.
Imorgon ska jag börja på Komvux. Både skitläskigt och jättebra. Hoppas jag klarar det, så att jag inte får ännu ett misslyckade i bagaget. Jag ska göra mitt allra bästa i alla fall.
Josefin

0 Comments:
Post a Comment
<< Home