Tuesday, January 17, 2006

Tisdag

Så började äntligen skolan. Morgonfodrade hästarna vid 07:00, och mockade samt fixade Alfurs mat. Efter en snabbdusch och frukost cyklade jag ner till Cederbladsskolan. Första lektionen var introduktion Matematik D. Där kändes allt bra, läraren hette Torbjörn och verkade vara en hygglig prick. Efter en kort genomgång fick vi sluta. Jag begav mig till biblioteket för att låna lite böcker, samt läsa lite tidningar i väntan på nästa lektion.

Två timmar gick ganska fort, och strax var det dags för Samhällskunskap B.. Och där tog det stopp! Jag hade intalat mig själv att det skulle gå bra, att jag inte är sämre än nån annan osv Efter att ha gått igenom planeringen kände jag mig smått panikslagen. Det var muntliga redovisningar i stort sett hela tiden och jag kände att jag verkligen inte klarar det i dagsläget. Alls. Så i pausen smet jag som den ynkrygg jag är.

Begav mig till expeditionen för att lämna in en ytterligare ansökan. Ställde mig i kö för både Fysik A och Naturkunskap B. Kemi A har jag inte fått besked om ännu.. Vet dom inte att galna människor som jag måste planera mina dagar och att det blir rundgång i min hjärna när det inte går?! Tydligen inte. Nåväl, jag får försöka hålla mig lugn.

Apropå rundgång och saker man inte kan påverka, jag har inte fått svar från Pappa. Skickade brev i torsdag. Men kanske får jag aldrig svar. Jag har i alla fall berättat hur jag har haft det och upplevt det. Men det vore lögn att säga att jag inte oroar mig. Jag har drömt mycket mardrömmar sen jag postade brevet. Lobotomi kanske vore nåt för mig?

Nu börjar det bli dags för en cigarett. Sen är det dags att bege sig mot skolan igen, kanske ska jag åka förbi Alfur och gosa lite med hans mule på vägen?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home