Tisdag
Jag gillar den här dagen. Mådde ganska bra redan när jag vaknade, och sen fortsatte dagen i samma fina stil.Hade mattelektion 10.30-12.10. Sedan satt jag och var flitig på biblioteket i två timmar, när klockan började närma sig halv tre begav jag mig mot stora torget för att möta min äldsta lillasyster Mimmi. Hon hade glömt smink och nycklar på Gräsö och jag fick den stora äran att överlämna dessa. Vi gick och tog en fika på Storken. Vi var nog båda lite nervösa, men jag tycker det var jättekul att träffa henne bara hon och jag. Vi har nog aldrig gjort det förut, konstigt nog.
Sedan gick vi till HM, och jag fyndade på deras 70 % rea! För er som sett min svarta sammetskjol med guldknappar, har jag den stora glädjen att meddela att jag köpte en likadan i lila. Otroligt snygg till det fantastiska priset 70 kr. Jag slog även till på klarblå jacka i skepparkavajstil, 119 kr. Man blir glad av att shoppa! Och även av att träffa sina småsystrar!
Sedan cyklade jag hem på min nya galna cykel. Den är bra snabb, men med bromsarna är det sisådär... Jag var rätt trött, men begav mig ändå till stallet. Och tur var väl det, för efter min dagliga tre timmar där så mår jag som bäst. Alfur var galet pigg, och vi tog en lång runda på 1,5 timme.
När jag kom tillbaka upptäkte jag till min stora glädje att Hanna och Zelda var där. Jag fick både hjälp med kvällsfodringen och visa upp mina nya klädinköp!
Josefin

0 Comments:
Post a Comment
<< Home