Thursday, January 26, 2006

Torsdag

Kom just hem från stallet, jag hade alldeles för lite kläder på mig. Brr. Alfur och jag tog en lång tur i mörkret och snön. Kommer det alltid vara så att jag är som lyckligast ensam med honom ute i skogen? Min ensamhet som från början var självvald känns inte lika enkel längre. Ska jag skriva en kontaktannons? "Snart 25-årig flicka med sociala besvär söker likasinnade". Folk börjar bli så stadgade. Eller, om man träffar på någon man tycker om, så flyttar dom härifrån. Och Linköping och Östersund är så långt borta. Jag saknar er kompisar.

Idag var jag i skolan. Matten går bra hittills, vi räknar trigonometri. Hoppas hoppas hoppas att det fortsätter gå bra. Jag har fått min slutgiltiga antagningsbesked nu, jag läser Ma D, Historia A, Kemi A och Naturkunskap B. Känns bra att veta att jag verkligen kommit in, och vilka lektioner jag ska gå på.

Var på min första Naturkunskapslektion idag. Det verkar ganska enkelt, och lite likt kemin. Skönt om man kan plugga till två ämnen samtidigt. Läraren var jättebra. Jag har svårt att förstå hur man kan vara så entusiasmerande när man har undervisat i så många år. Antar att hon verkligen trivs med livet. Jag gillar och är ganska imponerad.

Jag fortsätter att drömma mkt och komplicerat. Hatar att vakna desorienterad och icke utsövd. Ska prata med Lena imorgon om det finns något att göra åt det. Imorse vaknade jag inte ens av väckarklockan, det oroar mig lite för det är så olikt mitt vanliga jag.

Josefin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home