Fredag
Vad ovant det är att må såhär bra! Jag börjar så smått känna igen mitt gamla jag, även om självbilden är rätt förvirrad. Funderar mycket på vem jag är, vem jag varit och hur jag vill vara. Det sägs att man inte blir densamma efter en depression, men det kan ju faktiskt vara något positivt. Jag känner mig på sätt och vis fylld av tillförsikt, jag har varit nere på botten och jag klarade mig upp igen. Kanske kan jag känna igen tecknen så att jag inte behöver hamna där igen.Jag var hos Lena idag. Trodde att det skulle vara sista gången, men jag blev lättad när hon tyckte att vi skulle fortsätta. Hon är och har varit ett jättestöd för mig och jag har varit lite orolig inför att stå på egna ben. Men det behöver jag som tur är inte göra riktigt ännu.
Egentligen ska man inte genomgå två terapiformer samtidigt, men eftersom gruppterapin och Lenaterapin berör så olika punkter så var det ok ändå. Men för att det inte ska bli för mycket för mig så ska vi ses varannan vecka, istället för varje. Jag tror det blir bra.
Idag har jag varit i skolan samt ridit på världens underbaraste Alfur. Han är allt den största av Kärlekar!
Josefin

0 Comments:
Post a Comment
<< Home