Thursday, February 02, 2006

Torsdag

Idag gjorde jag något helt galet.

Min cykel, som jag fått låna av Mimmi, gick sönder. Bromsen låste sig, så jag gick men den till Cykel-viktor. Det skulle kosta 600 kr att laga den. Det tyckte jag var dyrt för en ganska skranglig cykel. Så jag köpte en sprillans ny! Nu far jag omkring på en röd treväxlad, underbar cykel. Lysen har jag också, så nu behöver jag inte speja efter poliser längre. Det sved lite i plånboken, men oj vilken fröjd det är att cykla nu!

Nu är jag hemma för att äta lite middag, sedan blir det dags att ta fram min nya kompis Röda faran för att sticka iväg till kvällskursen. Jag hade tänkt att stanna på biblioteket och läsa fram till kl 18, men jag var sugen på att ta en provtur förstås. Skönt att vila hjärnan lite också.

Josefin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home