Fredag
Jag önskar livet vore mer som en musikal. Min kväll på Maxi hade varit mycket roligare om kunderna började sjunga och dansa ibland. Ta en svängom på kassabanden, sjunga i högtalarsystemet.. det kan vara jag som är lite inne på Oompa loompierna fortfarande. Kanske.Ingen är online på msn. Bara för att det är fredagkväll behöver man ju inte vara ute och göra en massa roliga saker. Tänk på mig. Alldeles ensammen. Men jag får göra lite roliga saker imorgonkväll, efter en härlig heldag på Ica.
Det värker i mina fötter. Jag är inte van att står såhär länge.
En del på jobbet är uppriktigt glada att jag är tillbaka. Det värmer mitt lilla hjärta.
Idag har Alexander presenterat sitt exjobb. Hoppas det gick bra! Trist att du åker till England bara. Kom snart tillbaka :(
Var på date med Lena igår. Hon tyckte jag skulle bestämma hur jag skulle ha det. Ska jag göra saker för andra, eller för mig själv? Hur mycket vinner jag respektive hur mycket förlorar jag? Det är inte så lätt alla gånger, att vara sann mot sig själv och andra. Men hur mycket ska jag utsätta mig själv för, för att inte riskera att göra någon annan ledsen? Jag orkar inte vara den som tar initiativet till att reda ut och ordna upp mer. Jag vill inte. Jag vill bara leva. Men jag vill inte att det ska vara så svårt. Tyvärr är jag ju värdelös på att låtsas. Men det kanske är lika bra. Det finns så många som är desto skickligare på det. Frågan är väl vem ni försöker lura?
Josefin

0 Comments:
Post a Comment
<< Home