Tisdag
Jag gillar att börja dagen i stallet. Åker dit vid sju, fodrar och byter täcken samtidigt som jag så sakteliga vaknar till. Det är skönt att jag har så nära att jag både kan natta Alfur och ge honom hans frukost. Förutom det härliga att träffa honom ofta, så märker jag ganska fort om något är fel. Jag mockade nu på morgonen också, så sedan har jag bara att åka dit och rida.Jag har börjat gå ner i vikt. Det känns hemskt skönt för jag gillade inte tjockisjosefinen, men samtidigt så känns det viktigare att jag inte börjar röka igen. Men det är ju bra att jag går ner trots att jag inte följer någon som helst diet. Men jag rör mig nog mer än de flesta, ridning och cykling varje dag.
Nästa vecka är det sportlov. Då ska Julia komma och hälsa på mig. Det blir kul, vi kanske ska åka ut till Sunnersta och åka pulka. Eller något annat kul. Huvudsaken är att hon kommer hit.
Det känns konstigt att inte ha träffat Lena på över en vecka. Jag kommer ofta på mig själv förandes Lenasamtal i huvudet. Men det kanske också är ett sätt att hantera svåra saker på. Jag har i alla fall lättare att formulera ångest och jobbiga saker i ord numera. Det är en bit på rätt väg.
Jag hade fått sms av Anna inatt. Hon har skaffat lägenhet, så i mars kan jag åka och hälsa på!
Nu ska jag strax åka till skolan.
Josefin

0 Comments:
Post a Comment
<< Home