Fredag
Klarvaken kl 06.00. Men med en ivrig känsla inför dagen. Jag längtar efter Alfur, träffade ju knappt honom igår. Snart ska jag åka dit och ge honom hans frukost.Även om jag mår fina fisken nu, så är nackdelen med att sova såhär lite att det kan bli en ond cirkel. Jag mådde så bra igår att jag var alldeles uppe i varv, somnade inte förrän efter sena Cityakuten, alltså ungefär vid tolvsnåret. Det ger mig sex timmars sömn. Alldeles för lite för en sömntuta som Josefin. Hoppas jag sover bra inatt, jag ska jobba både lördag och söndag och då underlättar det om jag inte är alltför trött.
Jag tänker mycket på vad jag ska bli när jag blir stor. Det lutar väldigt starkt åt husdjursagronom, men jag har börjat fundera på andra vägar också. Jag skulle kanske vilja ha Lenas jobb. Hon har hjälpt mig så himla mycket. Mina egna erfarenheter kan nog också vara en tillgång inom psykvården. Men hur kommer jag dit? Lena är ju skötare. Innebär det sjuksköterskeutbilningen? Kanske att man efter den specialiserar sig inom psykiatrin. Och sjuksköterska är ju i stort sett det sista jag vill bli. Jag ska fråga Lena nästa gång vi ses. "Hur blir jag som du? Du är min idol." :)
Det känns som skolan ger mig så mycket mer nu än det gjorde på gymnasiet. Det är en fruktansvärd skillnad i motivation. Jag börjar tro att jag klarar mer än jag gjort tidigare. Jag ska nog hämta lite utbildningskataloger någon dag, kanske läser jag dom med nya ögon nu. Jag ska anmäla mig till högskoleprovet också. Lika bra att jag göra det en gång till, nu när min hjärna är i gång.
Sluta röka alltså. Det känns väldigt rätt just nu, men jag vet att det kommer ändras om bara en lite stund. Vi får se hur det går med det.
Ikväll blir det sushi med systrarna.
Josefin

0 Comments:
Post a Comment
<< Home