Thursday, February 09, 2006

Torsdag

Tjoho, vilken lång dag det har varit! Jag antar att ni brinner av iver att få höra vad jag har haft för mig...

Steg upp vid sju-snåret, mådde bra när jag vaknade. Jag är så lättad att det verkar ha vänt igen. Så oändligt lättad. Jag vill inte ner i avgrundshålet igen.

I alla fall, jag åkte till Alfur direkt när jag vaknat. Han fick sin vilodag idag, men det ska ju ändå mockas och fixas och pussas lite. Sedan begav jag mig mot skolan. Det är inte lätt att cykla i den här snömodden kan jag berätta. Inte ens med Röda faran. Och jag är fortfarande lite arg på den bilist som körde brevid mig en ganska lång bit och tutade hela tiden. Gubbstrutt! Man måste ta hänsyn till varandra när det är snöstorm. Jag gissar att du har lättare att bromsa din bil än jag min cykel + att du smög upp bakom mig väldigt nära. Mongo. Jag hade stor lust att sparka in ett lyse eller två. Tur att jag är en sån sansad ung dam.

Första lektionen var det matte. Jag gillar det! Antingen så är det rätt eller fel. Så konkret.

Efter lite lunch i cafeterian, så var det dags för Nk B. Det är skönt att jag hittat några att hänga med där, jobbigt annars att inte veta vem man ska labba med. Jag är inte lika inbunden och rädd längre verkar det som. Kors i taket.

Efter Nk-labben var klockan 14.30. Kemin började först kl 18:00. Vad gör Josefin då? Jo, hon går till café Lion och äter middag samt pluggar. Första skrev jag klart en labrapport, och sedan räknade jag matte i två timmar! Min hjärna är helt chockad. Längtar efter en långtur med Alfur i skogen. Men det blir imorgon det.

Klockan blev snart 18:00. Min kemilärare heter Östen Blomberg. Östen Blombergs flint är väldigt blank och fin. Jag ägnade mina tre lektionstimmar till att förska formulera en fråga inom kemin för att ta reda på hur han håller sin skalp så skinande. Jag lyckades inte. Tips mottages tacksamt.

Östen Blomberg är inte så livfull i sitt undervisande. Många tappade trådar som aldrig hittas på igen... Nåväl, något kanske jag lärde mig.

Undra om någon orkade läsa såhär långt ;).

Snart borde operation Sluta Röka börja. Hm.

Josefin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home