Monday, February 13, 2006

Måndag

Idag började dagen bra, öppnade stalldörren och möttes av världens sötaste Zeldahund. Tog en lång tur med för dagen ganska obstinata Alfur. Lite överskottsenergi efter Josefins jobbhelg tror jag bestämt. Solen sken och det var sådär vintrigt gnistervackert om ni förstår. Vi red bort till gamla Lurbo och red ett tag i ridhuset.

Det var lite speciellt att vara tillbaka där allting började. Som jag väntade på dom där 45-minuters ridlektionerna! Jag hade ridhjälmen på mig hemma jämt. Och tänk när jag fick bli tredjeskötare på Elenora! Det var stort. Sedan att hon bockade av mig i hörnorna jämt och ständigt var en annan femma.

Jag har varit i skolan också. Klarade mitt första prov. Tjoho. Efter lektionen satte jag mig på ett café och pluggade historia. Bra att jag äntligen kom igång, jag har allt slarvat lite med historian jag.

För övrigt så har jag inte rökt på snart fyra dygn. Trodde inte jag skulle klara maxihelgen utan att röka på rasterna, men det gick utmärkt! Jag har förstås en rätt lång bit kvar innan jag kan kalla mig rökfri. Ett riktigt starkt argument är att jag kan jobba mindre och istället spendera mer tid med världens bästa Alfur. Hoppas hoppas hoppas att jag fortsätter att vara stark nog.

Josefin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home