Fredag
Jag önskar livet vore mer som en musikal. Min kväll på Maxi hade varit mycket roligare om kunderna började sjunga och dansa ibland. Ta en svängom på kassabanden, sjunga i högtalarsystemet.. det kan vara jag som är lite inne på Oompa loompierna fortfarande. Kanske.
Ingen är online på msn. Bara för att det är fredagkväll behöver man ju inte vara ute och göra en massa roliga saker. Tänk på mig. Alldeles ensammen. Men jag får göra lite roliga saker imorgonkväll, efter en härlig heldag på Ica.
Det värker i mina fötter. Jag är inte van att står såhär länge.
En del på jobbet är uppriktigt glada att jag är tillbaka. Det värmer mitt lilla hjärta.
Idag har Alexander presenterat sitt exjobb. Hoppas det gick bra! Trist att du åker till England bara. Kom snart tillbaka :(
Var på date med Lena igår. Hon tyckte jag skulle bestämma hur jag skulle ha det. Ska jag göra saker för andra, eller för mig själv? Hur mycket vinner jag respektive hur mycket förlorar jag? Det är inte så lätt alla gånger, att vara sann mot sig själv och andra. Men hur mycket ska jag utsätta mig själv för, för att inte riskera att göra någon annan ledsen? Jag orkar inte vara den som tar initiativet till att reda ut och ordna upp mer. Jag vill inte. Jag vill bara leva. Men jag vill inte att det ska vara så svårt. Tyvärr är jag ju värdelös på att låtsas. Men det kanske är lika bra. Det finns så många som är desto skickligare på det. Frågan är väl vem ni försöker lura?
Josefin
Torsdag
Några viktiga grejor:
I övrigt pluggar jag och pluggar så jag tror kanske att mitt huvud exploderar snart. Poff. Men det går mycket bättre än igår, har redan suttit mellan 9-12. Jag är så flitig.
Är det någon som läser denna blog som har en grafritande räknare att låna mig? Hanna måste ha sin själv och min är för uråldrig och knasig. Det vore hyggligt.
Alfur ska vaccineras ikväll, sedan ska han få vila tills på måndag. Det kan han behöva, och jag behöver sitta med näsan i mina böcker. Det blir toppen. Jag ska jobba också. Och fira lite fördelsedag. Det är så mycket som ska hinnas med.
Angående depressionen, så gjorde jag ett själskattningstest hos psykologen igår. Jag har gjort dom ca 1000 gånger och de är till för att ta reda på om och hur deprimerad man är. I alla fall, det enda problem jag har kvar är sömnen, men jag valde att prova utan någon ny medicin för jag är så trött på att känna mig drogad. Det var fascinerande att se hur mina svar hade ändrats. Det visade så konkret att det mesta faktiskt blivit bättre. Det trodde jag inte när det var som sämst.
Jag gillar att jag har massa nya skivor att plugga till.
Josefin
Onsdag
Det går inget bra för mig idag! Helvetes jävla skit vad jag inte alls kan koncentrera mig. Det flyger runt lockande cigaretter i mitt huvud hela tiden. Fattar inte varför. Jävla fix idé är vad det är.
Ska snart iväg till läkaren/psykologen, och sedan efter det är det gruppterapi. Jag vill inte/orkar inte/hinner inte. Men jag måste ju. Jag vill bara sätta mig i en liten hög och kedjeröka.
Det snöar hur mycket som helst ute. Vart är våren? Kan den inte bara komma nu? Jag frös så fruktansvärt när jag red igårkväll. Det låg en isande fuktig dimma ut i skogen, och den la sig som en blöt filt runt mig. Nej, ikväll blir det barbacka.
Jag har i alla fall tvättat alla mina kläder. Och gjort otroligt fina färgkombinationer med mina nya överstrykningspennor. Produktivt va?
Barbro var förbi också, vi beställde massa skivor i helgen och idag kom dom fram. Bra med lite ny musik i min stereo.
Jag kanske borde gå och hyra Kalle & Chokladfabriken och gömma mig i lugnet i sängen? Men återigen, det går inte. Måste fokusera. Hur gör man det?
Josefin
Tisdag
Mitt tangentbord fungerar igen!
Igår kom Julia hit. Det var mysigt, vi åkte stjärtlapp och hyrde film. Från och med nu vill jag se Kalle och chokladfabriken jämt jämt jämt! Tänk att ha ett gäng Oompa loompier som börjar dansa och sjunga så fort något går på tok! Jag tror livet skulle vara bra mycket roligare. Födelsedagen närmar sig med stormsteg, slå in ett gäng oompa loompisar och du kommer garanterat bli min bästis. ;)
Jag har hur mycket som helst att plugga. Skulle behöva lite fler timmar på dygnet, jag förstår inte riktigt hur jag ska hinna. Men det får väl gå som det går.
Jag har massor av saker i mig som jag skulle behöva ventilera. Men jag tror jag funderar lite mer i min ensamhet.
Josefin
Söndag
Jag är otroligt mycket mer produktiv när jag inte är bakfull. Igår låg jag med Naturkunskapsboken i knät, och kunde inte slita ögonen från Melodifestivalen... Och jag har ju alltid varit ett sånt schlagerfan. Det svängde bra. Färgglada kläder hade dom också.
Den här helgen har jag saknat en pojkvän. Jag har även saknat cigaretter en hel del.
Hm. Operation sluta röka går i alla fall fortfarande bra. Operation hitta pojkvän? Tyvärr funkar det inte riktigt så. Förresten är jag ihop med herr Alfur. Det är han och jag mot världen. Glöm aldrig det.
Josefin
Lördag
Bakfull och trött Josefin. Jag drack vin med Hanna igår, det var trevligt men vi kom i vanlig ordning inte in på nåt ställe. Nästa gång får vi åka ned på stan i tid och inte sitta kvar hemma och bubbla för länge...
Tog en lång ridtur med Alfur idag. Vi var ute i nästan 2.5 timme. Det skingrade tankarna bra. Jag blir alltid lite kärlekskrank när jag är bakis. Och vem kan erbjuda mer vilkorslös kärlek än Alfurprinsen?
Jag var hos Lena igår. Det var bra för mig. Fick en tid i nästa vecka eftersom jag har börjat pendla lite i humöret igen. Känns skönt att jag får fortsätta hos henne. Hon sa att det inte är någon annan än hon och jag som bestämmer när vi ska sluta. Helst skulle jag vilja att hon bodde under min säng. Jag visade kort på Alfur och hon sa "Den där hästen mår bra!". Så nu gillar jag Lena ännu mer.
Jag är röksugen idag. Men det är ju bara att ignorera. Såklart. Snart är mina pommer frites klara. Det blir bra för min mage.
Josefin